EMS FitFactory

CZYM JEST EMS?

Zapisz się na trening próbny!

Electrical Muscle Stimulation, czyli elektrostymulacja mięśni, od lat jest z powodzeniem stosowana w sporcie wyczynowym i fizjoterapii.

Z treningów EMS korzystają między innymi piłkarze Realu Madryt, mistrzowie świata w boksie: bracia Klitscho, czy najszybszy człowiek świata Usain Bolt.  Jak to działa? Tradycyjnie, w trakcie wykonywania ćwiczeń, nasz mózg wysyła impuls do neuronów, efektem są skurcze mięśni. Dzięki EMS cały proces można przeprowadzić zastępując pracę mózgu impulsami elektrycznymi wysyłanymi ze specjalnego urządzenia. Taki impuls wywołuje kontrolowany skurcz mięśni z pominięciem części układu nerwowego. W trakcie ćwiczeń metodą EMS pobudzeniu ulegają również mięśnie głębokie, jednoczesna stymulacja dziewięciu głównych grup partii mięśniowych pozwala na szybkie osiągnięcie pożądanych rezultatów.

Elektrostymulacja

Stymulacja dziewięciu głównych grup partii mieśniowych jednocześnie.

Czas

Trening 2 x w tygodniu, który trwa 25-30 minut.

Sport

Skuteczna poprawa osiągnięć sportowych.

Sylwetka

Budowa wymarzonej sylwetki, redukcja tkanki tłuszczowej i cellulitu.

Zdrowie

Łagodzenie bólów pleców, powrót do formy po kontuzji, lepszy metabolizm.

Efekty

Efekty widocznie po 4-6 tygodniach treningów.

Samopoczucie

Trening, który poprawia samopoczucie.

Trening personalny

Trening indywidualnie dopasowany do każdego klienta.

Jak wygląda pierwszy trening ?

  1. Wywiad z trenerem personalnym poszerzony o wywiad medyczny
  2. Ustalenie oczekiwań oraz określenie swoich celów treningowych
  3. Wprowadzenie do treningu, objaśnienie  metody działania EMS
  4. Trening 15-20 minut w asyście trenera
  5. Podsumowanie treningu
  6. Ustalenie dalszego planu działania
Kto nie powinien wykonywać treningu EMS?

Jeśli masz poniżej 16 lat, musisz jeszcze poczekać, żeby zacząć z nami ćwiczyć. Trening EMS jest bezpieczny, ale należy pamiętać, że nie mogą korzystać z niego osoby z rozrusznikiem serca, którego praca mogłaby zostać zakłócona przez działanie urządzenia. Przeciwwskazaniami dla wykonywania treningu EMS są także epilepsja, choroba nowotworowa, miażdżyca w zaawansowanym stadium, przepuklina pachwinowa i przepuklina jamy brzusznej, przewlekłe stany zapalne, gruźlica, stany gorączkowe, ostre zakażenia bakteryjne i wirusowe, zaburzenia krążenia krwi oraz ciąża. Przed pierwszym treningiem przeprowadzamy wywiad dotyczący kwestii medycznych: przebytych chorób i aktualnych dolegliwości, możesz zatem być pewien, że jesteś w dobrych rękach.

Czy trening 2 razy w tygodniu jest wystarczający?

TAK. Trening EMS dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy, ponieważ odpowiada on treningowi na siłowni (około 1,5-2h) wykonywanemu trzy razy w tygodniu.

Czy można trenować podczas ciąży?

NIE. Elektorostymulacja i skurcze mięśni nie są rekomendowane podczas ciąży.

Czy trening EMS jest skuteczną metodą rehabilitacji?

TAK. Trening EMS zmniejsza częstotliwość bólów pleców oraz bioder i pomaga w szybszym powrocie do pełnej sprawności po kontuzji. Co więcej, trening EMS nie obciąża stawów.

Czy trening EMS pomaga w redukcji cellulitu?

TAK. Impulsy elektryczne wytwarzane podczas sesji EMS docierają również do głębszych partii mięśni, co powoduje zwiększenie ukrwienia tkanki mięśniowej i łącznej zapewniając jędrną i gładką skórę oraz działając antycellulitowo.

Czy trening EMS jest również dla osób otyłych?

TAK. Kombinezony EMS występują w kilku rozmiarach, a trener podczas sesji przygotuje taki, który będzie odpowiedni dla  sylwetki klienta, aby mógł on swobodnie i komfortowo wykonywać wszystkie ćwiczenia.

Co mam zabrać na trening?

Wystarczy wygodne obuwie sportowe. My zapewniamy specjalną bieliznę termoaktywną xbody (koszulkę + spodenki), na którą jest zakładana kamizelka z elektrodami xbody.

Czy metodą EMS może trenować każdy bez względu na wiek?

Do treningu może przystąpić każda osoba bez wyraźnych przeciwwskazań medycznych (np.choroba wieńcowa, rozrusznik serca, choroba nowotworowa), które są również powodem do ograniczenia innych aktywności fizycznych. Trening EMS nie ma górnej granicy wiekowej.

Jak szybko zauważę efekty?

Efekty widoczne są już po kilku sesjach treningu EMS. Badanie przeprowadzone przez niemieckich naukowców dowiodły, że już po 4 treningach siła maksymalna ćwiczących wzrosła o 17%, poziom wytrzymałości po 12 sesjach wzrósł o 108%, a po 4 tygodniach regularnych treningów zanotowano 30% wzrost mocy.

Czy elektorostymulacja mięśni boli?
Trening EMS Fitfactory jest całkowicie bezbolesny. Jest natomiast bardzo bardzo przyjemny, a specjalny kombinezon zapewnia wygodę i perfekcyjnie dopasowuje się do ciała, dzięki czemu ruchy podczas treningu nie są skrępowane.